NEMESSZALÓK KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

PROGRAMJAI

2011/2012.

ERZSÉBET-TÁBOR, FONYÓD-LIGET

Iskolánk pályázott az „Erzsébet-tábor 2012”elnevezésű pályázatra, melynek sikeres elbírálása után 49 tanulónk 5 nevelővel együtt utazhatott 2012. június 25-én 6 napra a Balaton mellé, a Somogy Megyei Ifjúsági táborba, Fonyód-ligetre.

A gyermekeknek 5000 Ft-ba került a majdnem egy hetes nyaralás, utazásukat pedig a Nemesszalók Iskolájáért Alapítvány valamint a vinári és a marcalgergelyi Önkormányzat támogatta, melyet ezúton is köszönünk.

Az előzetes szervezési munkának köszönhetően zökkenőmentesen érkeztünk meg a hosszú vonatozás után Fonyód-ligetre, ahol a bejelentkezés után már el is foglalhattuk szálláshelyünket. A szállón egy egész emelet volt a miénk, ahol 8 ágyas szobáink voltak. Az emeletes ágyakat nagy örömmel fogadták tanulóink. Szállás és étkezési ellátásunk kifogástalan volt, a gyerekek nagyon finom, változatos és bőséges ennivalót kaptak.

A napok nagyon gyorsan teltek. Sohasem unatkoztunk. Részt vehettünk a tábor által szervezett, érdekes programokon. Sportversenyek, íjászkodás, musical-előadás, vízivetélkedő, solymász-bemutató, táncház tette változatossá napjainkat. Persze mellette minden nap strandoltunk, az idő nekünk kedvezett. Saját programokat is szerveztünk, karaoke-disco és éjszakai zseblámpás focibajnokság is szerepelt az elfoglaltságok között. Első évfolyamos gyermektől a hetedik osztályosig minden korosztály megtalálta a magának legmegfelelőbb programot, viszonylag önállóan dönthettek melyiken szeretnének részt venni.

Tanulóink a sportversenyeken nagyon szép eredményeket értek el, jó hírnevet szereztek iskolánknak. Focistáink a diákolimpián 2. helyezettek lettek, célba rúgó versenyen arany, ezüst és bronzérmet szereztünk. Vízi vetélkedőn a lányaink 3. helyezettek lettek. A táborismereti versenyen elhoztuk az első öt helyezést.

Örömmel állapítottuk meg, hogy a mi gyerekeink sem „rosszabbak” más iskolák gyerekeinél. Minden rendezvényen, programon fegyelmezetten viselkedtek, az első időszak pánikja után már a vízben sem kellett annyira félteni őket, hiszen nagyon vigyáztak saját és társaik épségére is. A kísérő nevelőknek az egyetlen „mumus” az este volt, ugyanis a rengeteg fárasztó elfoglaltság mellett a mi gyerekeink nem fáradtak el. Este nagyon nem akartak elaludni, a végtelenségig akarták nyújtani a napokat.

Ám ez nem sikerült. Nagyon hamar eljött a szombat reggel, amikor felültünk a kisvonatra, amely elvitt bennünket a fonyódi állomásra. Az úton végig énekelve, jókedvűen búcsúztunk a Fonyód-ligeti tábortól. Olyan élményeket szereztünk, amely meghatározó lesz gyermekeink életében, kicsit önállóbban, élményekkel gazdagodva, új barátokat szerezve tértünk haza.