NEMESSZALÓK KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

2011/2012.

KÖRNYEZETSEBÉSZ – TERMÉSZETVÉDŐ SZAKKÖR

Őszi kirándulás - Bakony

A 2011/12-es tanév első őszi környezetsebész – természetvédő szakkörös kirándulása ismét egy erdei kisvonatos túra volt a Bakonyban. Bakonyjákóról indultunk, először Iharkúton álltunk meg, ahol a karsztvizes tó partján sok érdekességet hallottunk a kőzetekről, a bauxitbányászatról és következményeiről. Következő megállónk Hubertlak volt, ahol az erdészház mellett, az árnyas fák, többszáz éves tölgyek alatt pihentünk egy kicsit, és erőt gyűjtöttünk következő úticélunkhoz. A Forrasztókői exótakertbe ugyanis csak az juthatott be, aki a kerítés felett kialakított létrán át tudott mászni! A próbát végül mindenki kiállta, és jutalmul kellemes sétát tehetett a fenyők és más tűlevelűek alatt. Utoljára Huszárokelőpusztára látogattunk, ahol megnéztük a Szécshényi Zsigmond emlékszobát, ami a nagy utazónak és vadásznak állít méltó emléket. A kellemes séták, a jó hangulat, a sok új információ, a vonatozás miatt hamar elröpült az idő, és már tervezhetjük a következő kirándulást.